Alledager -

0

 



Større håp, bedre tanker og en lysere fremtid enn vi kan klare å forestille oss finnes i Jesus. 

For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp. Når dere kaller på meg og kommer for å be til meg, vil jeg høre på dere. Dere skal søke meg, og dere skal finne meg. Når dere søker meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren. Jeremia 29,11-14

  • 1

     



     

  • 1

     

     

     

    Hvis du og Jesus er i samme båt kan du være sikker på å komme deg gjennom stormen og over på andre siden, Jesus skal jo dit. Det kan kanskje virke som om han sover i livet ditt, og ikke en gang våkner når du roper på ham. Jesus hører, ser deg og er selv prøvet i alle ting.

    For det er ikke det at han ikke bryr seg, derimot har han full kontroll og er verken stresset eller redd. Han er Gud og du kan hvile i ham.


    Samme dag, da det ble kveld, sa han til dem: «La oss sette over til den andre siden av sjøen.» De lot folkemengden bli igjen og tok ham med seg i båten der han satt. Også andre båter fulgte med. Da kom det en voldsom virvelstorm, og bølgene slo inn i båten så den holdt på å fylles. Jesus lå og sov på en pute bak i båten. De vekket ham og sa til ham: «Mester, bryr du deg ikke om at vi går under?» Da reiste han seg, truet vinden og sa til sjøen: «Stille! Vær rolig!» Vinden la seg, og det ble blikk stille. Så sa han til dem: «Hvorfor er dere så redde? Har dere ennå ingen tro?» Og de ble grepet av stor frykt og sa til hverandre: «Hvem er han? Både vind og sjø adlyder ham!» Markus 4,35-41

  • 0

     

    Evig takknemlig!

     

  • 0

     


    For Guds rike består ikke i mat og drikke, men i rettferdighet, fred og glede i Den hellige ånd. Romerne 14,17

     

    Men disiplene ble fylt av glede og Den hellige ånd. Apostlenes gjerninger 13,52

     

    En glede som kan kjennes på dypet selv om ting rundt ikke er gledelige. Verdt å ta i mot, forandrer nemlig livet!

  • 0

     

     

    ... i alle ting. Hjelp meg, trofaste Gud!
     

  • 0

     



     

    Lett å glemme, viktig å huske på...

  • 0

     

     

    ... Han holder ikke tilbake det gode for den som er hel i sin ferd.
     

    Herre Sebaot, salig er den som setter sin lit til deg.

     

    Salme 84,12-13

  • 0

     


     

    Bibelen sammenligner vennlige ord med honning, og snakker mye om tungens makt. Tungen kan vi bruke til å trykke ned eller til å løfte opp, til å spre død eller liv. Når vi er trygge på oss selv og at vi er elsket og akseptert slik vi er, da er det lettere å løfte andre opp. Da er vi ikke redd for selv å bli mindre ved å gjøre andre store.

    Tungen har makt over død og liv, de som gjerne bruker den, får smake frukten. (Ordspråkene 18,21)

    Dagens bønn: Gud, hjelp meg til å bruke ordene mine til din ære og til å kalle ut gullet i de rundt meg, selv når det er vanskelig å finne noe positivt å si. Jeg ønsker å se folk med dine øyne, så vis meg! Spesielt trenger jeg din nåde og hjelp til ikke å tale nedbrytende ord til mannen min når jeg er i dårlig humør, irritert eller stresset. Takk for din hjelp, pappa Gud!